A Marázplast története 1995-ben indult - egy vállalkozói igazolvánnyal, soványka árukészlettel, egy jobb napokat látott Barkassal és jó adag megtörhetetlen optimizmussal. A kezdeteket tehát nem a lehengerlő tőkeerő jellemezte, de - hangozzék bármennyire közhelyesnek is - ami hiányzott anyagiakban, azt pótolta az elszántság és a kitartás. Nehéz időszak volt, előfordult, hogy egy éjszakai hazaérkezést követően szegény Barkasnak még a kipufogója sem tudott kihűlni, máris újabb bevetésre kellett indulnia. De szép időszak is volt, izgalmas volt figyelni, hogyan ver gyökeret és formálódik egy új vállalkozás, ami szó szerint a semmiből indult.
A munka pedig meghozta a gyümölcsét. Az egyéni vállalkozás 1996-ra egyéni céggé nőtte ki magát, rá egy évre, 1997. márciusában pedig megalakult a Marázplast Kft. A cég fő profilját a műanyag háztartási cikkek adták, aztán az igények folyamatos növekedésével megjelentek az egyéb, nem műanyag termékek, egyre bővült a konyhafelszerelési, lakásfelszerelési, fürdőszoba felszerelési, kertészeti és vegyiáru kínálatunk. Ezekhez csatlakoztak nemrégiben a különböző csomagolt élelmiszerek (tészták, édességek, üdítőitalok és ásványvizek), valamint legújabban a játékok is. Ezeket egyaránt kínáljuk viszonteladóknak és kisker vásárlóknak, míg rekeszeink és egyszer használatos gasztro termékeink jellemzően inkább a professzionális felhasználók érdeklődésére tarthatnak számot.
Nézzük egy kicsit a számokat! Napjainkban a Marázplast 30 munkatársat foglalkoztat, az áruház és az azt kiszolgáló raktár közel 2.000 m2-n terül el, termékpalettánkat több, mint 5.000 termék alkotja. Viszonteladó és közületi partnereink száma meghaladja az ezret, áruházunkban 2016-ban több, mint 80.000 kisker vásárló fordult meg. Webáruházunkat közel 1.000 regisztrált felhasználó látogatja, Facebook oldalunknak több, mint 6000 követője van.
És hogy mit hoz a jövő? Nehéz megjósolni, de a Marázplast biztosan benne lesz. Úgy gondoljuk, a legnagyobb, eddig még ki nem használt lehetőségeink az internetes kereskedelem területén vannak, de nagyon szeretnénk erősíteni hagyományos kiskereskedelmi tevékenységünket is, ami a cég múltját tekintve szintén gyerekcipőben jár még. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy elhanyagolnánk eredeti célkitűzésünket, a viszonteladó partnerek minél teljesebb körű kiszolgálását. Bár az elmúlt évek erőteljesen átrendezték a kereskedelem hagyományos szerkezetét, hiszünk abban, hogy a kisboltoknak továbbra is van, lesz helyük a piacon. De természetesen senki nem hunyhat szemet a változások felett. Ha továbbra is meg akarjuk őrizni a versenyképességünket, akkor együtt kell alkalmazkodnunk a piaci igényekhez. A magunk részéről igyekszünk mindent megtenni és tőlünk telhetően partnereinket is támogatni ebben.
Maráz Ferenc tulajdonos-ügyvezető